zijn slapende ledematen gevaarlijk??

ik ken iemand en ik heb gehoord dat zij haar benen heeft gebroken doordat ze slapen. is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, dat kan haast niet waar zijn.
Zie de link:
Zijn slapende ledematen gevaarlijk?
Slapende ledematen zijn in principe niet gevaarlijk. Theoretisch gezien kunnen zenuwen beschadigd raken wanneer ze te lang afgekneld raken, maar in praktijk komt dit zelden voor. Een slapend ledemaat kan wel een teken zijn van een ernstigere aandoening. Komen slapende ledematen vaak door, zonder duidelijke aanleiding kan het verstandig zijn een dokter te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je benen breken puur doordat ze slapen, is niet mogelijk.

Wat wel mogelijk is, is dat je niet merkt dat je benen (gedeeltelijk) slapen. Je kunt dan bijvoorbeeld wel opstaan en beginnen met lopen. Maar het lopen zelf lukt niet omdat je benen deels slapen.

In plaats van te gaan lopen, struikel je en val je. Bij die val kun je je benen breken.

Cryofiel
10 jaar geleden
Je voelt niets als je ledematen slapen, daarom kan het licht-gevaarlijk zijn, zeg maar. Stel dat je voet slaapt, je laat er iets zwaars opvallwn, en het doet geen pijn, dus je weet ook niet gelijk of het gebroken is of niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarom is het misschien een beetje gevaarlijk, want je kan er niet gelijk iets aan doen.